Besøg skolen - Se mere her

+45 75 24 45 22 info@oelgodefterskole.dk

Efterskole med musik – spiller du op?

Vil du spille masser af musik, koncerter og indspilninger – et år med musik som linjefag gør dig kompetent.

Har du spillet musik hele livet, drømmer du om at kunne spille guitar for pigerne, eller ser du dig selv stå på den store scene? I musik på Ølgod Efterskole giver vi dig redskaberne til, i samarbejde med læreren og de andre musikere på holdet, ikke kun at spille musik, men også skabe og opfinde helt ny musik.

Du kan få individuel undervisning, prøve kræfter med forskellige musikgenrer, lære at læse noder og akkorder og ellers bare give den gas på et af skolen mange instrumenter.

Du kommer til at deltage i store musikfestivaller og få den ultimative fede oplevelse med musik. Derudover får vi også besøg af udøvende kunstnere, der giver masterclasses til musikholdet – og hvem vil ikke gerne kunne sige, at man har lært at spille guitar af en prof?

LÆS MERE OM VORES UDLANDSREJSE

INDHOLD:

NODELÆRE – Lad dine øjne danse over de små prikker på papiret og lad fingrene i takt til musikken bevæge sig fra tangent til tangent. At kunne læse noder åbner nye muligheder for at spille musik, og den mulighed skal du have. Du vil opleve den største frihed når du først forstår sproget musik. Hvis du allerede kan læse noder, vil du kunne blive udfordret med harmoniforståelse og hørelære.

BAND – Slå takten an sammen med 5 – 10 andre elever, og lad jeres musik buldre ud over hele skolen. Sammen med jeres lærer vil I spille alt fra Michael Jackson, ACDC til god dansk pop. Du kommer til at opleve den unikke følelse af at producere musik sammen, faktisk siger nogle ligefrem, at man bliver klogere af at spille i band..

SANG – Sad du i kirken til konfirmationsforberedelse søndag efter søndag og tænkte, “nøjh, hvor er det dog nogle kedelige sange” Så skal du prøve kræfter med vores sangundervisning, der ikke bare gør dig bedre til at synge, men også udfordrer dig til at synge sammen med andre og alene. Bedst af alt, så kan du selv være med til at bestemme hvad du gerne vil synge.

Hverdagen på ØE

Linjefaget Pigefodbold